הגיל השלישי, סיעוד

רמפה מתקפלת לרכב – כל היתרונות

רמפה מתקפלת לנכים- איור אילוסטרציה

בשנים האחרונות אנו עדים ליותר ויותר מודעות באשר לזכויותיהם של אנשים בעלי מוגבלויות, במיוחד בכל הקשור לנכים ומוגבלי ניידות. הדבר בא לידי ביטוי במיוחד כאשר מתייחסים למקומות חניה מיוחדים, המיועדים לאנשים אלה, כל זאת כאמור, תוך התאמה של החניה לרכב נכה והתחשבות גם ברמפה מתקפלת לרכב, המסייעת בהעלאה והורדה של מוגבלי ניידות בכיסא גלגלים.

במאמר זה נתייחס ליתרונות של הכלי המסייע במעבר מ ואל הרכב של מוגבלי ניידות- רמפה מתקפלת לרכב. מדוע כדאי לבחור בה וכיצד היא מקלה על חייהם של כל מי שנעזרים בה. מוכנים? אז אנחנו מתחילים 😊

יתרונותיה של רמפה מתקפלת לרכב על קצה המזלג

הנגשה

כיום ברכבים ייעודיים תוכלו למצוא 2 סוגים של רמפות האחת חשמלית שגם מרימה ומורידה מוגבלי ניידות היושבים על כיסא גלגלים. רמפה זו תלויה בעיקר בשני גורמים חשובים. הראשון- שיהיה מספיק מקום לצידו של הרכב על מנת שהרמפה תוכל  להרים ולהוריד בצורה קלה. השני- בשל היותה רמפה חשמלית היא תלויה במתח החשמלי של הרכב.

רמפה מתקפלת חוסכת הרבה מאוד בעיות בתחום זה. ניתן להציב אותה לצד הרכב אם יש מקום, או גם בחלקו האחורי של הרכב- בהתאם לפניות והזמינות להורדת הנוסע\ת ותנאי החניה או הדרך. כל זאת מבלי להיות תלויים לגמרי בצד שבו מותקנת אותה רמפה חשמלית.
יתרון נוסף הוא שכל אחד יכול להרכיב ולפרק את הרמפה. אין פה תלות בחשמל או בלחץ הידראולי המאפיין מנופים לבני אדם או רמפות שונות. פשוט מניחים, פותחים את הרמפה ומורידים את הנוסע\ת בביטחה ובקלות. אין צורך בכל עזר חיצוני מלבד יד אדם שתפתח בתחילת השימוש ותקפל את הרמפה בסיום השימוש. הדבר מאפשר עצמאות ונוח לשימוש גם לנכים ולמוגבלי ניידות.

נוחות השימוש

אם יש משהו שאנשים אוהבים זה נוחות ופשטות. עזר שקל מאוד להשתמש בו ונוח ויעיל לשימוש. רמפה מתקפלת עונה בדיוק על הפרמטרים הללו. מדובר בפתרון קל וקומפקטי, היא קלה לנשיאה, לרוב אם ארוכה היא תגיע עם תיק אחסון והשימוש בה הוא סופר קל ופשוט.

מעבר לכך, הודות לכך שמדובר במוצר גנרי, הרמפה מתאימה לשימוש במגוון רחב של רכבים וניתנת לשימוש בכמה רכבים שונים. זה לא משנה אם מדובר ברכב מסחרי, ג'יפ או אפילו מיניבוס, תוכלו תמיד להניח את הרמפה (חשוב לוודא כמובן שהיא מספיק ארוכה ומתאימה ברמת השיפוע), ולהעלות כל כיסא גלגלים לרכב.

בטיחות

רמפות מתקפלות מיוצרות מחומרים חזקים, עמידים ומיועדות לשימוש ארוך טווח. מנגד, בשל הייעוד הייחודי שלהן, החומרים מהן הן מיוצרות הם קלים- כך שיש פה שילוב של חומרים קלים וחזקים ועמידים כמו אלומיניום.

אחד הדברים החשובים היא בטיחותו של המשתמש\ת ולכן הן כוללות "כנפיים" בקצותיהן, על מנת למנוע חלילה סטיה ונפילה של כיסא הגלגלים. בנוסף לכך, על גבי המשטח מותקנים פסים למניעת החלקה, המאפשרים למי שדוחף את הכיסא לדחוף אותו בצורה בטוחה ולא להחליק תוך כדי דחיפה או הורדה.

חיסכון

רמפה מתקפלת מהווה פתרון זול ויעיל בהשוואה לרמפות חשמליות או רמפות קבועות לרכב. בעוד שמחירה של רמפה מתקפלת נע בין 780 ₪ ל 1200 ₪, מחירה של רמפה קבועה יכול להגיע לטווח של 15- 20 אלף ₪ לרכב, ורמפה מתקפלת בטווח של עד 15 אלף ₪.

מעבר לכך, רמפה ניידת- היא הזולה מבין כל סוגי הרמפות וחוסכת לכם העלויות של התקנה, שגם הן יכולות לעלות כמה מאות שקלים חדשים, ואינה מצריכה תחזוקה.

לסיכום- רמפה מתקפלת היא ללא ספק הכלי היעיל הזול, הנוח והטוב ביותר עבור ניידותם של נכים ומוגבלי ניידות ותנועה ולכן מומלץ לשקול לרכוש אותה על פי הצורך.

אהבתם את המאמר? אנחנו מזמינים אתכם לשתף אותו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *