הגיל השלישי, סיעוד

חשיבותו של כסא למקלחת לאוכלוסייה המבוגרת ולמוגבלי ניידות

הפתרון למניעת תאונות בקרב מבוגרים ובני הגיל השלישי

אחד הדברים המטרידים ביותר בקרב האוכלוסייה המבוגרת הוא ללא ספק תאונה המתרחשת בבית. אנשים מבוגרים נוטים ליפול בגלל מגוון רחב של סיבות. חלקן מבוססות על בעיות רפואיות החל מבעיות ראיה, סחרחורות או אובדן שיווי משקל, שעלול לגרום בתנאים מסוימים לנפילה.

מכיוון שבגיל מבוגר ישנה ירידה טבעית בצפיפות העצם, והעצמות והשלד כבר לא חסינים ועמידים כמו פעם, כל מכה או חבלה הופכים לאירוע משמעותי מבחינה בריאותית. סטטיסטיקות מציגות כי חלק ניכר מהתאונות הנגרמות לקשישים בביתם, נגרמות בחדר הרחצה \ באמבטיה. לכן, חשוב מאוד לשים דגש על פתרון למניעת נפילות של מבוגרים בני הגיל השלישי במקלחת ביתם.

למה דווקא כסא רחצה?

מניעת נפילות

אחת הדרכים להתמודד עם חבלות, במיוחד כאלה המרחשות באזורים הרטובים – באמבטיה או במקלחת, היא באמצעות פעילות מניעה. ישנן כמה דרכים למנוע נפילות. ראשית, כאשר אדם מבוגר עומד הרבה מאוד זמן במים חמים, הוא נוטה להתעייף. העייפות עלולה לייצר כמה מצבים שעשויים לגרום לנפילה. אז הנה כמה דרכים למניעה:

כפי שניתן לראות, שלוש הדרכים הראשונות הן בעיקר ממוקדות בפתרון מניעתי, שאינו 100% אך בהחלט מקטין סיכונים. הפתרון הרביעי- ספסל רחצה או כסא רחצה למקלחת, הם ללא ספק פתרון שמונע בוודאות נפילה, אך דורש הבנה עד כמה הקשיש מסוגל לתפקד לאחר המקלחת- על מנת שיוכל לקום ולתפקד אחר כך.

סחרחורות

סחרחורות יכולות להיגרם כתוצאה ממצב רפואי כמו גם כתוצאה מחום ואובדן של שיווי משקל. המעבר ממצב אנכי לאופקי כלומר- הנפילה, עלולה לגרום לפגיעות בשלד ולפגיעות נוספות שחשוב למנוע.
לכן, ישיבה בזמן המקלחת, היא ללא ספק מנח נמוך יותר, יציב יותר, בטוח יותר וכזה שגם אם מתחילה תחושת סחרחורת, היא לא תגרום לנפילה, שכן האדם במנח ישיבה- ולכן הסיכון נמוך יחסית.

כיצד לבחור כיסא לאמבטיה

רגע לפני שאתם מחליטים שרכישת כסא לאמבטיה או אפילו שרפרף או ספסל לאמבטיה הם הפתרון הטוב ביותר עבורכם או או עבור אחד מקרובי המשפחה שלכם, תרשו לנו לתת לכם כמה נקודות למחשבה- על מנת שתוכלו לבצע רכישה חכמה המתאימה ביותר לכם או ליקיריכם.

פרמטרים לבחירה חכמה:

יציבות

וודאו כי הכסא שבחרתם יציב ומסוגל לעמוד במשימה. זיכרו כי על הכף מונחת בריאותם של הקרובים ביותר אליכם. לכן וודאו יציבותו. חלק מהכסאות מגיעים עם 3 רגליים או עם 4 רגליים. וודאו שהבסיס שלהם תקין ושיש להם גומיות ברגליים- למניעת תזוזה של הכיסא. אם יש לכיסא תו תקן, הדבר מעיד על איכותו הגבוהה וגם זה חשוב, אך לא קריטי.

גשו לחנות פיזית ובדקו את המוצר לפני הרכישה. אומרים שאין טוב ממראה עיניים- לכן גם אם אתם רוצים להתרוצץ פחות, תבדקו את המוצר והדגם שאתם רוצים לרכוש. ניתן לסייג את הדברים שנאמרו, במידה ואתם מכירים ספק אמין שממנו תוכלו לרכוש אונליין שמוכן לתת לכם ייעוץ ועזרה.

עמידות

אחת השאלות החשובות ביותר שעולות לכל קונה בראש היא העמידות של המוצר. לכמה שנים הוא יחזיק? האם הוא מספיק חזק?
לרוב התשובה תוכל להשתקף לכם בתקופת האחריות שתקבלו על המוצר. ככל שהיא גדולה יותר, כך היצרן בטוח יותר בעמידות המוצר, ומוכן להבטיח לכם שהוא יחזיק את פרק הזמן המינימלי עליו הוא מעניק לכם עליו אחריות. בחנו היטב את הסעיף הזה מכיוון שהוא ללא ספק מעיד על טיבו ואיכותו של המוצר שאתם רוצים לרכוש.

משקל נשיאה מתאים

לכל כסא רחצה או ספסל, יש משקל נשיאה מקסימלי שאותו הוא מסוגל לשאת. לכן, חשוב להבין מהו משקל הנשיאה המקסימלי שלו. המטרה שלנו בעת הרכישה היא להתאים בין הצרכים של מי שמשתמש בכיסא, לבין היכולות של הכיסא. אם לא תהיה התאמה בין השניים, הכיסא עלול להישבר וליצור תאונה שניתן למנוע מלכתחילה. לכן, וודאו את משקל המשתמש\ת בכיסא הרחצה, ובדקו שהעומס המקסימלי שלו, תואם למשקל המשתמש\ת. שלא יהיו לכם חלילה הפתעות.

נוחות למשתמש\ת

בעולם של עזרים לרחצה יש מגוון רחב וסוגים של כסאות רחצה. לכל מוצר יש את הייחודיות והנוחות שלו. יש כאלה שהם כסא גלגלים, אחרים כסאות רגילים המותאמים למים. יש כאלה עם משענת גב, ללא משענת גב, עם ידיות צד לתמיכה, ושרפרפים או ספסל. חשוב לבחור מה שהכי מתאים ונוח למשתמשים בכיסא.

מחיר

בחנו היטב את המחיר וודאו כי הוא מתאים לתקציב שלכם. על מנת לסבר את האוזן, מחירו של כסא רחצה רגיל נע החל מ150 ₪ ועד ל 650 ₪. כאשר באים לבחון כסא רחצה שהוא כיסא גלגלים, המחיר קופץ ומתחיל מ 1400 ₪ ועד ל1900 ₪ בממוצע, ועדיין, ישנם כמה כיסאות גלגלים יקרים שיכולים אף להגיע למחיר של כ 6000 ₪ ובעלי פונקציונליות גבוהה מאוד.  בשורה התחתונה- בחרו לפי כיסכם, והשתדלו שלא לחרוג יותר מידי מהתקציב.

בטיחות מעל הכול

בטיחות היא אחד הדברים הכי קריטיים וחשובים בבחירה הנכונה של הכיסא רחצה לאמבטיה. חשוב לוודא שהוא מונח במקום ייעודי עם גישה נוחה, שהכסא או השרפרף, מוצבים בצורה שאינה מסכנת את המשתמש\ת ושהוא מתאים לצרכים ורמת התפקוד של המשתמש. לדוגמה, מי שמוגבל ניידות ותנועה, וכלל אינו מסוגל לעמוד- נעדיף כיסא גלגלים, אם אדם מתפקד ועצמאי, ייתכן שיעדיף שרפרף או כיסא עם ידיות לנוחות מרבית. השורה התחתונה- לוודא שיש התאמה בין מיקום הכסא ולשמירה על בטחונם של המשתמשים בו.

מקווים שמאמר זה עזר ותרם לכם. אנחנו מזמינים אתכם לשתף אותו במייל או ברשתות החברתיות.

כיסא רחצה דגם קלין Clean

כסא מקלחת פינתי משולש Etac Edge

כסא רחצה טלסקופי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *