הגיל השלישי, סיעוד

מיטה סיעודית-מה חשוב לדעת לפני שרוכשים?

בחירת מיטה סיעודית לקשיש- צילום אילוסטרציה של מיטה סיעודית

מיטות סיעודיות הן מיטות המיועדות לחולים סיעודיים, נכים, בעלי מוגבלויות וקשישים. מיטות אלו מגיעות בגדלים ודגמים שונים. כיצד בוחרים את המיטה הסיעודית המתאימה?

שני הגורמים המרכזיים אליהם חשוב ומומלץ להתייחס במסגרת רכישת מיטה סיעודית, הם נוחות השימוש ובטיחות השימוש במיטה, בהתאם למצב הגופני והרפואי.

מה חשוב לבדוק לפני שרוכשים מיטה סיעודית?

מיטה סיעודית חשמלית היא מיטה מתכווננת המאפשרת מספר מצבי כוונון שונים, המותאמים לשכיבה ולטיפול. מיטה סיעודית חשמלית מאפשרת גם ניידות, למשל כשיש צורך לעבור  מחדר לחדר, בבית או בדירה.

לכל מיטה סיעודית ישנם מספר מצבים כיוונון אותם ניתן להתאים לתנוחת הגוף הנדרשת בהתאם לצרכי הטיפול השונים. היכולת לכוונן ולהתאים את המיטה לצרכי המטופל ולצרכי המטפלים היא הכרחית. מצבי הכיוונון השונים מאפשרים לבצע מגוון רחב של בדיקות וטיפולים מבלי להוריד את המטופל מהמיטה. להתייחס במסגרת הרכישה.

כיוונון ומנגנוני הרמה והורדה של המיטה וחלקיה

למיטה סיעודית יש מנגנון המאפשר את הרמת ראש המיטה ומנגנון המאפשר הרמה של הרגליים. כדי לאפשר למטופל לרדת בביטחה מן המיטה, מנגנון ההפעלה צריך להנמיך את המיטה עצמה לגובה של עד40 ס”מ. הגובה המקסימלי צריך להיות כ-80 ס”מ כדי לאפשר טיפול מיטבי למטפלים הניצבים סביב המיטה.

מלבד מצבי כיוונון, חשוב לוודא שהמיטה הסיעודית מיוצרת מחומרי גלם איכותיים בעלי עמידות גבוהה לאורך זמן, דבר המבטיח לכם מנגנוני כוונון איכותיים ללא תקלות ונזקי שבר.

נושא חשוב אליו יש להתייחס כשרוכשים מיטה סיעודית הוא מניעת נפילות. המעקה הייעודי הוא מעקה מובנה בכל מיטה סיעודית ובמידה ומצאתם דגם בו המעקה לא קיים, חשוב לדרוש הוספה של המעקה. מומלץ שגם המעקה הייעודי יאפשר עם מספר מצבי כוונון.

בדומה לכל ריהוט סיעודי אחר, מומלץ שגם רכישת מיטה סיעודית תעשה באמצעות בתי עסק העוסקים ומתמחים בנושא, כאשר נושא האחריות הוא אחד מהנושאים המרכזיים אליהם חשוב להתייחס במסגרת הרכישה.

אז איזה מיטה תרצו לבחור?

לרוב, מיטה סיעודית היא מיטת יחיד, שרוחבה הוא 80 ס"מ אבל ישנן גם מיטות זוגיות שהן מרווחות יותר עבור המטופל, אך גם מתאימות לשני בני זוג שאינם מעוניינים לפצל את חדר השינה. אם שוקלים רכישת מיטה רחבה יותר מ-80 ס"מ יש לוודא כי בחדר יש מקום מספק לתמרון ולתנועה בחדר.

אצלנו בחברת נגיש, תוכלו למצוא מגוון רחב של פריטי ריהוט סיעודי הכוללים גם מיטות סיעודיות בגדלים שונים, וזאת לצד אביזרי עזר נוספים לבעלי מוגבלויות, מטופלים סיעודיים ובני ובנות הגיל השלישי. מזמינים אתכם.ן להיכנס לקטלוג המוצרים שלנו. וכמובן – מוזמנים.ות ליצור איתנו קשר על מנת שנוכל לספק מיידע נוסף ולסייע במידת הצורך.

חשיבותה של מיטה סיעודית בהפחתת פצעי לחץ בקרב קשישים

העיקר הבריאות

הנושא אולי החשוב והמובהק ביותר בקרב בני הגיל השלישי והקשישים הוא ללא ספק נושא הבריאות שלהם. זו משליכה ומשפיעה על אורח חייהם, תפקודם, מצבם הנפשי הפיזי והמנטאלי. מכל אלה אנו יכולים להבין עד כמה חשוב לכל אחד שקרובי משפחתו או בני ביתו המבוגרים או הקשישים, יהיו אנשים בריאים, שמחים ומאושרים. בריאות היא מעל הכול ועלינו לוודא ולדאוג שאכן קרובי המשפחה והאנשים היקרים לליבנו, זוכים  לטיפול הטוב ביותר- כי כמו שכתבנו בכותרת- העיקר זה הבריאות!

אבל מה קורה כאשר יש הידרדרות במצב הפיזי ויש ירידה בתנועה בגפיים וביכולת לנוע? אחד החששות הגדולים- במיוחד בקרב קשישים שהופכים סיעודיים ומרותקים למיטה- היא התפתחותם של פצעי לחץ.
מהם פצעי לחץ? כיצד הם נוצרים? וכיצד מיטה סיעודית יכולה לתרום ולהקטין בצורה ניכרת את ההידרדרות- על כל אלה נרחיב מיד.

מהם פצעי לחץ וכיצד הם נוצרים

פצעי לחץ הם פצעים הנוצרים כתוצאה מלחץ גדול המופעל על רקמות הגוף לאורך זמן רב. הלחץ יהיה ברוב המקרים של הגוף כנגד עצם קשיח לפרק זמן ארוך (מעל לשעתיים).

בעקבות הלחץ, נפגעת זרימת הדם ואספקת החמצן לרקמות, עליהן מופעל הלחץ. התוצאה- היווצרותם של פצעי לחץ שנראים בתחילה כמו שפשוף ואזור מודלק (דלקתי), בהמשך נראה שלפוחית ומשם עוד סממנים בעור המעידים על הידרדרות כגון- עור הופך ורדרד, אובדן עור באזור הפצע ולבסוף פצע מכתשי עמוק. ניתן להבין זאת באמצעות תרשים הזרימה הפשוט הבא:

לחץ גדול על אזור -> לחץ על כלי דם ->ירידה באספקת הדם והחמצן לרקמות (איסכמיה) -> פגיעה בבריאות הרקמות -> היווצרות זיהומים -> נמק

האוכלוסייה שיכולה לסבול מפצעי לחץ היא בעיקר קשישים סיעודיים, אנשים בעלי מערכת חיסונית מוחלשת או חלשה- הסובלים משיתוק או חוסר יכולת תנועה של הגפיים.

פתרונות מניעתיים וטיפוליים

ישנם לא מעט פתרונות למניעה או טיפול בבעיה בהתהוות או במניעה מראש של פצעי לחץ. להלן הנושאים המרכזיים:

  •     טיפול תרופתי– חשוב להיות במעקב ולהיוועץ עם הרופא על נטילת תרופות מתאימות
  •     תזונה– הקפדה על תזונה מתאימה בעלת ערך קלורי גבוה ומתאים שיכול לסייע לגוף בשיקום וחיזוק המערכת החיסונית והימנעות מבעיות של תזונה.
  •     צריכה של ויטמינים ומינרלים– צריכת ברזל וויטמינים נוספים יכולים בהחלט לסייע בשיפור המצב- מומלץ להיוועץ עם איש מקצוע
  •     טיפול תומך סיעודי– ביצוע הפיכה והזזה לצדדים בלילה כל כמה שעות על מנת להימנע מהיווצרות לחץ יתר והתפתחותם של פצעי לחץ.
  •     לחלופין, ניתן לרכוש כלים ועזרים סיעודיים תומכים כגון מיטה סיעודית, שיכולים לעזור למטופל ביתר קלות ובתלות נמוכה יותר באחרים להזיז את הגוף, להשתמש במזרן ייחודי ולהקל על חיי הקשיש.

מיטה סיעודית- לישון בראש שקט

אחת המטרות של מיטה סיעודית היא לאפשר המשך התנהלות שגרתית תקינה ולהפיג את הלחץ מהמטופל ומגופו השוכב על המיטה.
המיטה הסיעודית כוללת ארבעה גלגלים כך שניתן במידת הצורך לנייד אותה ממקום למקום. היא מתאימה בפונקציה הזו בעיקר לבתי אבות, בתי חולים או למוסדות שיקומיים, אך היא חשובה מאוד לאנשים הסובלים מהבעיה ורוצים פתרון בביתם.

אז למיטה הסיעודית יש ארבעה גלגלים, והיא כוללת גם מנועי עזר שמטרתם היא לסייע למטופל לשנות את תנוחות הגוף שלו במיטה ללא צורך בעזרה מבחוץ הכל בלחיצת כפתור. המנועים החשמליים המותקנים במיטה הסיעודית מסייעים בהרמת אזור הרגליים ומשענת הראש . כמו כן, ניתן לכוונן את גובהה של המיטה- לנוחות מרבית לטיפול במטופל. מיטה סיעודית כוללת גם מעקה למניעת נפילות משני צידי המיטה- כך שגם במידה והמטופל הסתובב המעקה יעצור אותו.

ומה עם המזרן?

או, זו שאלה מצוינת! ואולי חשובה ביותר. המזרן הוא ללא ספק נקודת המפתח של המיטה הסיעודית. המטרה של המזרן היא לייצר חלוקת לחץ על האזורים המועדים לפורענות, לחלק את העומס בצורה טובה, ובכך למנוע למעשה את היווצרותם של פצעי הלחץ.

חברת נגיש מוכרת מיטות סיעודיות ואף משווקת חבילה ייעודית של חבילת מיטה סיעודית ומזרן במחיר הוגן ומשתלם.

המיטה כאמור ניידת, מתכווננת ניתן להרים ולהוריד את אזור הראש והרגליים, להרים ולהוריד את גובה המיטה והיא כוללת גם מעקה בטיחות משני צידיה.
על המיטה יש מזרן ויסקו ג'ל המיוצר מחומרים פולימריים, אשר בעת השכיבה עליו מקבל המזרן את צורת גופו של מי ששוכב עליו. כך למעשה יש חלוקת לחץ שווה על פני כל הגוף, ונמנעת היווצרותם של פצעי לחץ.

 

מיטת מדיאל + מזרן נוחות רפואי

חבילת מיטה ומזרון

מיטה סיעודית מדיאל

מיטה סיעודית מדיאל + מזרן נוחות רפואי + כורסת קימה סטנד איזי

כורסת קימה סטנד-איזי עם מיטת מדיאל ומזרן נוחות

מיטת ניקול

מיטה זוגית בלומינג Bluming

מיטה זוגית בלומינג Bluming