הגיל השלישי

הליכון למבוגרים- כל הסוגים והיתרונות

מהו הליכון למבוגרים

הליכון למבוגרים הוא למעשה אמצעי עזר להליכה המיועד לסיוע בהליכה למבוגרים, קשישים בני הגיל השלישי, מוגבלי ניידות ותנועה, ואנשים הסובלים מבעיות מוטוריות תפקודיות.
הליכון זה בנוי לרוב בצורה ייחודית- לרוב בצורה של ח- דבר המקנה לו מבנה עמיד ויציב. ההליכון מאפשר לקשישים ומוגבלי ניידות ותנועה, אפשרות אחיזה בשתי ידיות הממוקמות בשני צידיו של  ההליכון. בכך, הוא מאפשר לאדם להישען עליו, להיעזר בו לשיווי משקל, ואף מסייע בהתקדמות של כל אדם הנעזר בו  בקצב שלו.

הליכון למבוגרים יכול להיות ללא גלגלים, הליכון עם שני גלגלים קדמיים וכן הליכון עם ארבעה גלגלים בכל אחת מרגליו. הליכונים עם ארבעה גלגלים נקראים רולטורים, ועליהם נרחיב בקצרה בהמשך.

הליכון למבוגרים מאפשר למעשה תנועה חופשית בבית, גם למי שמתקשה ללכת או סובל מבעיות מוטוריות או בעיות בשיווי המשקל. ישנם הליכונים המיועדים גם לתנועה מחוץ לבית, וכן ישנם את הרולטורים המתאימים לתנועה בכל מקום – בבית ומחוצה לו.

הליכון ללא גלגלים

הליכון ללא גלגלים הוא הליכון פשוט, ומשמש בעיקר לתנועה בתוך הבית ובניידות בין החדרים השונים בבית בקלות ובפשטות. לעיתים, יש בעיה של רוחב הדלת ושהליכון רגיל יכול לעבור רק על הצד. זוהי סיבה טובה לבחון תמיד את רוחבו של ההליכון, למדוד את רוחב הדלתות, ולוודא שהבית קל מותאם ונגיש לדיירים לנוע בו בחופשיות. הרבה פעמים ניתן לראות שמשתמשים בכדורי טניס בתחתית הרגליים של הליכון זה. הסיבה המרכזית לכך היא שכדורי הטניס והמרקם שלהם מאפשרים תנועה רציפה, נעימה וחלקה כמעט על כל משטח או רצפה.

הליכון מתקפל למבוגרים

כיום ניתן למצוא הליכון למבוגרים מתקפל עם גלגלים שיש לו יתרונות רבים.
יתרון ראשון- הוא מתקפל ועובר בכל מקום.
יתרון שני של הליכון זה – הוא אינו תופס מקום רב בחלל הבית וניתן לשים אותו מקופל בנקודה קבועה מבלי שיפריע.
יתרון שלישי של הליכון מתקפל למבוגרים – הוא קל משקל, וקל להעמיס אותו ברכב לכל מקום אליו נוסעים ובכך להעניק לקשישים מבוגרים או מוגבלי הניידות, תחושה של עצמאות.

הליכון עם גלגלים

הליכון עם גלגלים בדרך כלל מתאים לאנשים שיכולת הניידות שלהם היא בינונית. כלומר, הם יכולים להתנייד, לעיתים אפילו די מהר, אך עדיין מתקשים בהליכה לאורך זמן. זוהי הסיבה לכך שהם נעזרים בהליכון עם גלגלים המאפשר תנועה יותר חלקה ומהירה, אך עדיין תוך אחיזה בידיות ההליכון, הישענות בעת הצורך, ותנועה קדימה בעזרתו.

הליכון עם ארבעה גלגלים- רולטור

הליכון עם ארבעה גלגלים נקרא רולטור. כאן מדובר בהליכון מתקדם ביותר. לרולטור יש ידיות אחיזה, בלמי יד, המאפשרים לשלוט על מהירות התנועה (מכיוון שזהו כלי נוסע וצריך שתהיה שליטה מלאה עליו). מאפיין חשוב ונחמד הקיים בכלי זה הוא ספסל ישיבה. במידה והמשתמש חש בעייפות, כל שעליו לעשות זה לשבת על הספסל ולאחוז בידיות בלימה (כדי שלא יזוז, יחליק או יאבד שיווי משקל). ישנם רולטורים עם שלושה גלגלים או ארבעה גלגלים, יש כאלה צרים, המתאימים לעבור בכל דלת, ויש גם כאלה שמתקפלים, ומאפשרים אחסון קל, שינוע לכל מקום וניידות מקסימלית של המשתמש\ת. רולטורים הם כלי מעולה לאנשים בתפקוד גבוה, ומעניקים להם עצמאות מרבית בתוך הבית ומחוצה לו, תוך שימוש ביתרונות עיצוביים ומבניים המקנים לו משקל קל, וחוזק ועמידות.

 הליכון אמות ידני, חשמלי, והליכון אמות הידראולי

הליכון אמות הוא כלי המיועד במיוחד לשיקום של אנשים במיוחד לאנשים שעברו ניתוח או לאנשים הנמצאים בעיצומו או בהליך שיקום הגוף. היות ואותם אנשים לרוב קשישים ובני הגיל השלישי (לא רק) מתקשים בהליכה, הם נעזרים בהליכון אמות המסייע להם לנוע בחופשיות בין החדרים וברחבי הבית. 

הליכון אמות מאפשר למעשה למשתמשים בו להישען בצורה מסוימת עם אמות הידיים על גבי הכלי תוך כדי שהם אוחזים בידיות ונשענים עם האמות על כריות מרופדות וייחודיות המיועדות לסייע בהליכון זה. הליכון אמות- בין אם הוא ידני, חשמלי או הידראולי, מספק נוחות מקסימלית למשתמשים בו. הכלי מאפשר תנועה, הישענות, תנועה בקו ישר מבלי להתאמץ יותר מידי. הדבר מקל בצורה מהותית על תפקודם של בני הגיל השלישי ומסייע בשיקומם.

הליכון אמות ידני הוא למעשה סוג של רולטור שיש לו כריות תמיכה לאמות הידיים, והוא מצויד בידיות אחיזה ובבלמי יד, לשימוש בעת הצורך. הליכון אמות חשמלי הוא מתכוונן בקלות לגובה של המשתמש, וכולל גם מנוע וסוללה חשמלית המסייעת בהנעה של המכשיר ללא מאמץ מיוחד. גם להליכון אמות חשמלי יש ידיות אחיזה ושני בלמי יד המסייעים בשליטה ובעצירת הכלי במידת הצורך.מתאים לאנשים עד משקל של 130 ק"ג.
ניתן לאבזר את הכלי עם מעצור יד, מגש, מחזיק בלון חמצן, מוט עירוי, מחזיק לנוזלים, סלסלה, תמיכת צד לאמה, מדרך רגליים ועוד. בדומה לחשמלי הליכון אמות הידראולי גם הוא מתכוונן, בעל כושר נשיאה של עד 150 קילוגרמים, והוא מבוסס כל בוכנה הידראולית שעובדת בלחץ שמן. גם הליכון זה הינו צר וקל לנוע איתו בין החדרים והוא ללא ספק כלי שיקומי מהמעלה הראשונה

 יתרונותיו של הליכון למבוגרים– כל הסיבות להשתמש בו

  1. כלי עזר מעולה לניידות של מבוגרים ומוגבלי ניידות ותנועה.
  2. מאפשר עצמאות גם למתקשים בהליכה.
  3. כלי יעיל ולא יקר במיוחד.
  4. תועלת גבוהה מאוד ביחס לעלות הנמוכה.
  5. קל ונוח לשימוש.
  6. מתאים לכל אחד ואחת.
  7. מאפשר תנועה בקצב שלך.
  8. מאפשר מנוחה כאשר צריך, וניתן להיעזר ולהישען ובחלק גם לשבת.
  9. אינו תופס מקום רב בבית- במיוחד הליכון למבוגרים מתקפל.
  10. קל לנייד אותו כמעט לכל מקום- במיוחד את הדגם המתקפל.

לסיכום

קשישים, מבוגרים, מוגבלי ניידות ותנועה מכל סיבה שהיא יכולים להיעזר בהליכון לבית או מחוצה לו ליהנות מכל היתרונות הגלומים במכשיר אחד. הליכונים למבוגרים מקלים את חייהם של המשתמשים, וגם של מי שמסייעים להם. הם משפרים בצורה מהותית את ביטחונם העצמי ואת איכות חייהם, ומאפשריים להם לנוע בחופשיות, בקצב שלהם מבלי להיות "תקועים" במקום אחד.

יש לכם שאלות? צריכים עזרה? צרו קשר וצוות המומחים של נגיש ישמח לעמוד לרשותכם ולענות לכם על כל שאלה או בעיה.

הליכון אמות הידראולי

הליכון אמות חשמלי

הליכון מתקפל עם גלגלים

הליכון למבוגרים | הליכון למבוגרים מתקפל ומומלץ עם גלגלים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *