הגיל השלישי

כיצד לרכוש כסא גלגלים בחמישה שלבים פשוטים

בחירת כסא גלגלים בחמישה שלבים

כיצד לרכוש כסא גלגלים ב-5 שלבים פשוטים – מדריך מקצועי

כסא גלגלים מאפשר להחזיר את יכולת הניידות ותחושת עצמאות עבור כל מי שכושר ההליכה שלו נפגע או שמוגבל בתנועתו מסיבות שונות. כיום ניתן למצוא מגוון רחב של כסאות גלגלים המספקים מענה לצרכים שונים. היכרות עם סוגי כסאות הגלגלים השונים הקיימים יאפשר לכם להתאים את כסא הגלגלים המתאים ביותר עבורכם או עבור בן המשפחה לו אתם מסייעים, באופן האופטימלי וכך להשיב לו את תחושת העצמאות לצד יכולת ניידות מחוץ לבית וכן ניידות בבית. כך תרכשו כסא גלגלים ב-5 צעדים קלים.

 

 

1. בצעו סקירה של סוגי כסאות הגלגלים הקיימים

ראשית, יש להבין את ההבדל בין סוגי כסאות הגלגלים הקיימים. הנה הסוגים הבולטים: 

כסא גלגלים ממונעכסא גלגלים חשמלי מאפשר לאדם שכושר התנועה שלו מוגבל לתפקד באופן עצמאי, ללא הצורך במטפל צמוד. מתאים גם למי שכושר התנועה ביד אחת או בשתי ידיו מוגבלת היות וגלגליו נעים באופן מכני. 

כסא גלגלים להעברה/ כסא טרנזיט – כסא גלגלים קל משקל מתקפל. זהו כסא העברה המיועד לניוד והוא מתאים למי שנעזר במלווה באופן קבוע.

כסא גלגלים וזחליל – כסא ממונע ומעלון המיועד למשתמשים המתגוררים בבתים עם גרם מדרגות. 

רולטורים – הליכון מתקפל בעל 3 או 4 גלגלים. מסייע בהליכה ומספק תמיכה וכן אפשרות לישיבה במידת הצורך. המוצר מתאים למי שכושר ההליכה שלו חלקי ומעוניין לשמור על יכולת התניידות עצמאית. 

2. החליטו מראש מהם צרכי המשתמש

יש לקבוע בטרם הרכישה מה צרכיו המדויקים של המשתמש כך שיתאים בדיוק לשגרת יומו, ישיב לו את יכולת הניידות ויקל עליו בפעילויות שונות. כך למשל, במידה והאדם לו הכסא מיועד זקוק לכסא שישמש אותו לטווח הארוך, מומלץ לשקול רכישה של כסא איכותי ומתקדם יותר. אם מדובר ברכישת כסא המשמש לזמן קצר במשך היום, ניתן לרכוש כסא פשוט יותר. 

3. בדקו מראש את רמת המחירים

לאור מגוון סוגי כסאות הגלגלים הקיימים בנמצא, גם טווח המחירים הינו רחב ומשתנה בהתאם לסוג ולדגם כסא הגלגלים. תוכלו לבצע סקר מחירים מקדים אונליין, כך תדעו מה סדר גודל של העלויות הצפויות לכם ותוכלו להכריע בין סוג הכסא הרצוי.

4. בקרו לחנות לטובת התרשמות פיזית 

ניתן להתרשם באופן פיזי מסוגי כסאות גלגלים שונים, בחנויות המתמחות בציוד זה. הגעה לחנות תאפשר לכם לקבל סיוע וייעוץ מקצועי במעמד הרכישה, כך שתוכלו להתאים את הכסא באופן מדויק לצרכיכם. 

5. התנסות והתאמה פיזית של הכסא

יש לבדוק האם המשתמש בעל יכולת להניע את כסא הגלגלים לבד, האם יש לו סיוע קבוע של מלווה וכן משך הזמן בו נעשה שימוש במשך היום. כל אלו יאפשרו לכם לבחור את הכסא המתאים ביותר. חשוב לדעת מראש מה יכולותיו ומגבלותיו של כל כסא בכדי לוודא שהישיבה הממושכת תהיה נוחה למשתמש ולא תגביל אותו או תייצר כאבים שונים. נקודות שחשוב לבדוק: נוחות המשענת והזווית שלה, המשפיעה על יכולת התנועה בפלג הגוף העליון. חשוב להתאים את הזוית באופן מדויק למשתמש בכדי להימנע מיצירת לחץ בכלל ומפצעי לחץ בפרט.
.

רגליות לתמיכה – יכולת התמיכה של הרגליות משתנה בהתאם לסוג כסא הגלגלים, החל מתמיכה פשוטה יחסית לרגליים, למשל, כסא גלגלים מתקפל פשוט ועד כסאות גלגלים משוכללים המספקים תמיכה מקסימלית לאזור כף הרגל והשוק, בטווח רחב של זוויות. 

ידיות – קיימים כסאות גלגלים עם/ בלי משענות ידיים, בהתאם לסוג הכסא ולצורך המשתמש. כסאות  גלגלים איכותיים יותר מציעים ידיות טלסקופיות המאפשרות התאמת גובה מדויקת.