סיעוד

סיפורה של אלופה

אומרים שהבושה הורגת, אבל מירי אלוני רוצה להמשיך לחגוג את החיים, גם אם זה על רגל אחת! היא לא התביישה, ואנחנו מצדיעים לה

 

היאחזות הנחל בסיני, שיר לשלום, הבלדה על חדווה ושלומיק: מירי אלוני היא נכס צאן ברזל בתרבות הישראלית. אבל מעבר להיותה דמות אייקונית, מירי אלוני היא גיבורה אמיתית שהוכיחה לכולנו איך מתגברים על משברים בגיל השלישי.

תזכורת:

בספטמבר 2021, לקתה מירי אלוני בזיהום חמור ברגלה. תוך ימים ספורים מצאה עצמה  מאושפזת בבית החולים איכילוב, לאחר שעברה ניתוח לכריתת רגלה.

אדם אחר, ובפרט אישיות מוכרת, ציבורית, אולי היה מצניע את צרותיו, מתחפר בשתיקה, מנסה להיעלם מן העין הציבורית. לא מעט כוכבים ו"סלבים" שחוו משברים, ובפרט משברים רפואיים או נפשיים, עשו זאת. אבל לא אישה כמו מירי אלוני.

למרות פרסומה הרב, מירי אלוני הביעה נכונות לשתף בכל שלב ושלב: היא התראיינה אודות הניתוח, ולמרות הכאב, שמרה על אופטימיות. "עברנו את פרעה, נעבור גם את זה. אני משתדלת לשמור על הומור, אי אפשר בלי זה. העיקר הבריאות, אתה לא יודע כמה זה נכון", צוטטה בראיון שנתנה לאתר וואלה!

התמודדות עם משבר רפואי בעזרת הומור ואופטימיות

גם לאחר הניתוח ובמהלך האשפוז  הארוך, היא לא הפסיקה להפתיע, אפילו הופיעה בלובי בית החולים, בטקס הדלקת נרות חנוכה. אלוני הופיעה כשהיא יושבת על כיסא גלגלים, מאופרת, לבושה בטוב טעם, מחייכת ומתנועעת לקצב המוזיקה, והקפיצה סביבה עוברי אורח, מבקרים ואת הצוות הרפואי שטיפל בה.

ההומור והאופטימיות של אלוני היו, ללא ספק, זריקת עידוד ומסר חשוב לכל מי שאי פעם התמודד עם משבר רפואי. אבל את ההפתעה הגדולה ביותר, אלוני שמרה לסוף: כשתם מועד האשפוז, היא יצאה בהצהרה אמיצה: "אין לי בית, אין לי לאן לחזור. אני מבקשת עזרה", סיפרה בראיון שנתנה לאתר ויינט.

לא מובן מאליו כשאדם, לא כל שכן אישיות מפורסמת, מצהיר בכנות ובאומץ שובי לב על משבריו. לא מובן מאליו שאישה שרגילה לחיות באור זרקורים מוכנה לחשוף את עצמה ברגעי הקושי. "יש לי בעיה רצינית. עד עכשיו גרתי בדירה שכורה, אין לי שום רכוש, אין לי איזה מכונית למכור או ביטוחים משלימים, או חסכונות. לדירה ההיא, איפה שגרתי, אני לא יכולה לחזור. זו דירה שכדי להגיע אליה אני צריכה לעלות 28 מדרגות, והיא גם לא מותאמת מבחינת הנגישות. אין לי בית. אין לי לאן לחזור. זאת בעיה. זאת פעם ראשונה שאני מבקשת. מעולם לא ניצלתי קשרים ופרוטקציות מהממסד. היום אני בפירוש אומרת: אין לי ברירה, אני מבקשת שיעזרו לי", צוטטה אלוני בווינט.

הכנות והחשיפה עשו את שלהן: תרומות מהציבור החלו לזרום, וחבריה האומנים התגייסו לקיים למענה מופע מיוחד. אחת מרשתות דיור מוגן זיכתה אותה בדירת סטודיו באחד ממוסדות הרשת.

אנחנו, בחברת נגיש, מברכים את מירי על האומץ ומקווים שהחשיפה תוביל גברים ונשים הזקוקים לסיוע בהנגשה, בסיעוד, בניידות ובדיור מוגן להתגבר על הקשיים המובנים כל כך, כדי לטפל בעצמם ולדאוג לבריאותם. ומזכירים, כי גם ברגעים הקשיים, כשברור שהתפקוד, הניידות והעצמאות נפגעים – ישנם לא מעט פתרונות שיכולים לסייע בחזרה לחיי שיגרה ולנוחות.