מאמרים כלליים

טיפים פרקטיים להנגשת הבית

אחד מתוך שלושה קשישים מעל גיל 65 נופל לפחות פעם בשנה. לצערנו, מרבית הנפילות מתרחשות באזורים הרטובים של הבית, ובעיקר בחדר הרחצה. כדי להקטין את הסיכון לנפילות ופציעות , ניתן להיערך מראש ולאבזר בכמה מוצרים פשוטים ונוחים לכל כיס

 

 

בחדר הרחצה ישנם שלושה אביזרי חובה:

  1. שטיח למניעת החלקה – מוצר בטיחותי חשוב לכל בית ובכל גיל. מומלץ להניח שטיחון מחוץ ובתוך המקלחת, ולא להשתמש במגבת ושטיחונים אשר אינם מיועדים למניעת החלקה.
  2. ידיות אחיזה – מאפשרות כניסה ויציאה בטוחות ושמירה על יציבות בעת הרחצה. כמו כן, ידיות אחיזה תורמות לתחושת הבטחון והעצמאות.
  3. כיסא או  מושב רחצה – ישיבה בשעת מקלחת נוחה מאד לבעלי מוגבלויות או למי שסובלים מבעיות יציבה, מונעת נפילות. כדי למנוע נפילות, חשוב שהכסא יהיה מותאם לתנאי חדר הרחצה, לנתוני המתרחץ וכן לרמת תפקודו. שימו לב: לא כל כסא פלסטי מתאים לכך, לכן אנו ממליצים להתקין מושב שמותאם לרחצה.

לכל אחד מן המוצרים ישנם סוגים רבים, וחשוב לבחור בדגם שמותאם באופן אישי, להתקין אותו במיקום המדויק, ולהתייחס למידות חדר הרחצה, ולמידות של מי שאמורים להשתמש בהם. אנו ממליצים למי שמתכנן שיפוץ בחדר הרחצה או מתכונן לעבור דירה להתייעץ עם מומחה בתחום ההנגשה, שכן מעבר לאבזור חשוב לתכנן את החדר בקפידה ולהתחשב בגבהים, זוויות, וחומרים. כמו כן, לפני שניגשים למלאכת השיפוץ חשוב שיהיו בידכם שרטוט ובו פירוט של כל אחד מהפרמטרים הללו. המלצות המומחה יעזרו בייעול התהליך, בהקפדה על בטיחות על פי תווי תקן ויחסכו לכם הרבה זמן וכסף.

גם כשאתם מגיעים לשלב הביצוע, אנחנו ממליצים לבחור בקבלן מורשה ובמנהל.ת פרויקטים שבקיאים בתחום ההנגשה.

 

איך נוכל לעזור לכם?

נגיש היא חברה בעלת מוניטין של 15 שנות הנגשה, המציעה פתרונות הוליסטיים לסביבה בטוחה ועצמאית בבית, עבור בעלי מוגבלויות ועבור בני הגיל השלישי.

אנחנו מתחייבים לספק לכם חוות דעת מקצועית, ייעוץ, תכנון, ליווי ארוך טווח וביצוע של כל העבודות הנחוצות לשיפוץ והתאמת מבנים, אביזרים וציוד עזר.

נגיש היא חברה ייחודית המספקת מכלול שירותים המהווים מעטפת שלמה, שכה חיונית לבעלי צרכים מיוחדים. הייעוץ והביצוע של בעלי המקצוע השונים בנגיש מתבצעים בפיקוחה של מנהלת מחלקת התכנון והשיפוץ בחברת נגיש. במחלקת התכנון תכלו לקבל גם סיוע להכנת תוכניות ביצוע למשרד הבינוי והשיכון, דוחות והמלצות להגשה לחברות הביטוח. כמו כן, נוכל לסייע לכם בבירור ובהשגת זכאות לסיוע.