סיעוד

המדריך להתאמת פתרון למדרגות

מעלון כסא למדרגות במחיר אטרקטיבי - נגיש

אילו פתרונות קיימים עבור אדם שמתקשה להשתמש במדרגות, באופן קבוע וזמני? קבלו רעיונות והמלצות

 

לאחר שיצא לפנסיה הרבה משה בן ה-70 לבלות עם חברים בתיאטרון ובקולנוע, לצאת להליכות עם כלבו ובאופן כללי – להמשיך בחיים פעילים ותוססים. לשבת בבית מול הטלויזיה? משה הרגיש שזהו בזבוז של זמן.

אלא שיום אחד משה נפל בביתו ושבר את צוואר הירך. נפילות ושברים הם תופעה שכיחה ומסוכנת, בפרט בבני הגיל השלישי. אמנם במהלך תקופת השיקום הוא הצליח לשמור על מידה גבוהה של ניידות, באמצעות כסא גלגלים ולאחר מכן בעזרת הליכון, אלא שמשום שהתגורר בדירה בבניין ישן, ללא מעלית, משה התקשה לצאת מן הבית.

המגבלות שמנעו ממנו לצאת מביתו השפיעו עליו לא רק באופן פיזי, אלא גם דרדרו את בריאותו מבחינה נפשית: משה הרגיש כלוא בביתו. הרעיון לוותר על יציאה מהבית, כלל לא באה בחשבון עבורו. משה רצה להמשיך לחיות באופן עצמאי, מבלי לבקש עזרה מחברים או מקרובים והאפשרות לעבור לדירה בבניין חדיש שבו מעלית, או לדירה בקומת קרקע – התגלו כבלתי אפשריות, מבחינה כלכלית.

מתוסכל מהמצב החדש והקשה אליו נקלע, משה החליט לבדוק אילו אפשרויות עומדות בפניו בבניין בו לא ניתן להתקין מעלית קבועה. הוא הרגיש שהוא חייב למצוא פתרון שסייע לו לחזור לפעילות ולצאת באופן עצמאי מן הבית, כדי להמשיך לחיות ולבלות כפי שהיה רגיל לפני הנפילה.

 

הפתרונות הקיימים:

התקנת מעלון בחדר המדרגות, המופעל באמצעות שלט רחוק: כסא מעלון מתאים לאדם שמתקשה בעליה ובירידה במדרגות או לאדם שיש מי שיתפעל עבורו את המעלון ויעזור לו להתיישב ולקום ממנו.

התקנת מעלון משטח המופעל באמצעות שלט רחוק: משטח שעולה ויורד במדרגות, בדומה למעלון כסא, אלא שעל מסילת המעלון מורכב משטח המתאים לכסא גלגלים.

מעלון אנכי להשוואת גובה: למעשה, מדובר במעלית שאיננה מצריכה חציבת פיר בחדר המדרגות. זהו פתרון קבוע, אל הוא מוגבל לגובה של עד כ-4 מטרים.

מחיר מעלונים משתנה בהתאם לפתרונות המוצעים בשוק וישנם פתרונות מגוונים.

בניית רמפה – מדרון משופע המולבש על המדרגות או נבנה במקומן: פתרון זה הוא אולי הנח ביותר לכל המצבים הרפואיים. יחד עם זאת, צריך לקחת בחשבון שרמפה דורשת שטח מאוד גדול כדי לאפשר אחוזי שיפוע בטיחותיים לעלייה. המשמעות היא שלרב ניתן להשתמש ברמפה עבור 3-4 מדרגות בלבד. ניתן לבנות רמפה קבועה –מבטון או מעץ, אך ניתן גם להשתמש ברמפה ניידת. השימוש ברמפה מתאימה לאנשים שנעזרים במקל, ברולטור או בהליכון, וגם למי שנזקקים לכסא גלגלים או לקלנועית.

זחליל – מתקן לטיפוס במדרגות שהינו נייד: מעלון מדרגות נייד המאפשר לשאת אדם עם כסא גלגלים. ישנם דגמים עם כסא מובנה שמאפשרים לשאת אדם מתקשה בהליכה. היתרון העיקרי של הזחליל הוא שניתן להעביר אותו ולהשתמש בו בכל מקום בו קיימות מדרגות, שמידותיהן תואמות את מידות הזחליל.

כדי לבחור בפתרון המתאים לכם, אנחנו, בחברת נגיש, ממליצים להתאים את המוצר לתוואי המדרגות, וכם לקחת בחשבון את הרוחב, המשקל, הזויות ומצבו של המשתמש.

 

מתקשים להחליט וזקוקים לייעוץ ולהכוונה? אנחנו כאן בשבילכם, כדי לבחון את האפשרויות המתאימות, וכדי להציע פתרונות יצירתיים נוספים להתניידות בנוחות ובביטחון.