הגיל השלישי, סיעוד

שיפוץ בית לנכים וקשישים- מאיפה מתחילים

שיפוץ בית לנכים וקשישים

כיצד שיפוץ בית לנכה או קשיש ישפר את איכות חייו

הבית שלנו הוא המבצר שלנו. המקום בו אנחנו מרגישים הכי בטוחים והכי בנוח. אנשים בעלי מוגבלות פיזית, מוגבלות תנועה, נכים וקשישים, גרים לעיתים בבתים ישנים שאינם מותאמים לצרכיהם הבסיסים. שיפוץ בית לנכים או שיפוץ בית לקשישים, היא משימה חשובה שאין כמוה. חשוב לדעת כי במקרים רבים ניתן לקבל על סיוע מהמדינה למימון שיפוץ הבית.

 

 

התאמת דירות לבעלי מוגבלות ניידות

על מנת שבעלי מוגבלות תנועה וניידות יוכלו לקיים את חייהם בצורה מכבדת וראויה, יש צורך להפוך את דירתם לדירה נגישה. דירה נגישה היא דירה אשר עברה התאמה לצרכי הדיירים הגרים בה, והיא משתמשת באמצעים שונים אשר מקלים על חייהם של הדיירים. המטרה של שיפוץ בית לנכים, או שיפוץ בית לקשישים, היא ליצור דירה נוחה לנכים ובעלי מוגבלות ניידות, אבל איך עושים זאת?

ראשית, יש לערוך סיור בבית ולבדוק אילו חלקים של הבית אינם מונגשים. האפשרויות העומדות בפנינו במהלך של הנגשת הבית למוגבלי ניידות הן הנגשת המטבח, הנגשת האמבטיה, מציאת פתרונות למדרגות, הרכבת מעלון, הגבהה לאסלה, בניית מקלחת נגישה, בדיקת רוחב ומידות דלתות, בדיקת רוחב דלת לכסא גלגלים, זיהוי והסרת חסמים של ניידות, הוספת ידיות אחיזה לאמבטיה ולשירותים, וכמובן בדיקת רוחב דלת לכסא גלגלים לשירותים למקלחת ולכל הבית.
אחרי שהבנו מהם השינויים שנצטרך לעשות כדי ליצור מרחב תנועה בבית, ניגש לתהליך שיפוץ דירה לבעלי מוגבלויות

הנגשת בית לנכים

גם כשמדובר בהתאמת דירה לנכים, יש צורך לבדוק את רמת נגישות הבית ולקבוע באילו מתקנים חשמליים נצטרך להשתמש על מנת ליצור מרחב חיים מספק וראוי. העולם המודרני בו אנו חיים כיום, מאפשר הנגשת בית לנכים אשר יהיה פרקטי ונוח, אבל בנוסף גם אסתטי, יפה וייחודי. כיום, בזכות הטכנולוגיה המתקדמת בקרב בתים חכמים, ניתן להקל בצורה משמעותית על פעולות שונות של נכים בבית. אפשרות השליטה באורות הבית, בווילונות, בטלוויזיה ובמוצרים נוספים, יכולה כיום להתבצע מטלפון נייד ובכך לחסוך לאנשים הסובלים מבעיות תנועה את הצורך לנוע לעיתים תכופות. שיפוץ בית לנכים הוא שיפוץ בחללי הבית, אך בתוספת אמצעים טכנולוגים קטנים, הוא יכול להפוך מבית סטנדרטי לבית ייחודי, פרקטי ונוח במיוחד.

 שיפוץ בית לקשישים

כשמדובר בשיפוץ בית לקשישים, יש צורך לבצע שינויים אשר יצרו מרחב חיים נוח, וחשוב מכך – בטיחותי. הנגשת הבית לגיל השלישי צריכה להיעשות תוך שימוש באמצעים סיעודיים אשר תורמים לחייהם של הקשישים, ומסייעים להם בביצוע פעולות יום יומיות- לדוגמה: התאמת רוחב דלת לכסא גלגלים, אשר יכולה לשפר בצורה מהותית את איכות חייו של קשיש סיעודי מרותק לכסא גלגלים, להתנייד בחופשיות בביתו. השיפוץ צריך להתמקד בחדרים ובאזורים בהם הסיכון לפגיעה או תאונה הוא גבוה, כמו חדר השינה, חדר האמבטיה וכו'.


כאשר אנו משפצים דירה של קשישים, אנחנו מסייעים להם בהיבט הפיזי, כשהם מקבלים דירה מותאמת אשר הם זקוקים לה, אך בנוסף, אנו עוזרים בשיפור מצב רוחם ויוצרים תחושה טובה שעשויה להיות מועילה לבריאותם ואף לתרום לאריכות ימים.