הגיל השלישי

חשיבות עיסוי ופעילות גופנית לבני הגיל השלישי

חשיבות העיסוי לבני הגיל השלישי

פעילות גופנית לבני הגיל השלישי

פעילות גופנית חשובה בכל שלב בחיים אך, פעילות גופנית חשובה במיוחד בגיל השלישי. לפעילות ספורטיבית יש תרומה רבה לשיפור רמת החיים ומצבם הגופני של בני ובנות הגיל השלישי. זאת, במיוחד כאשר היא מגיעה בשילוב עם עיסוי מקצועי או ביתי, אשר מספק הקלה בכאבים

רבים מבני האוכלוסייה הבוגרת בוחרים להעשיר את עולמם בפעילויות העשרה שונות לרבות ספורט. לעיסוי יש תרומה חשובה עבור מתאמנים העוסקים בספורט בקרב הגיל השלישי. הוא תורם להגדלת יכולת ניידות, טווח תנועה רחב יותר וכן נחשב כתורם בהעלאת אנרגיה.

 

עיסוי לבני הגיל השלישי – כל היתרונות 

עיסוי טיפולי ביתי או מקצועי לגיל השלישי מטפל במגוון בעיות גופנית המאפיינות את בני הגיל, לרבות: שחיקת סחוסים, כאבים ודלקות שונות, פצעי לחץ ועוד. עיסוי טיפולי נחשב למומלץ עבור בני ובנות הגיל השלישי. זאת, במיוחד אלו העוסקים בספורט הפועלים לפי תוכנית אימונים קבועה במהלכה הם מפעילים מאמץ פיזי. העיסוי תורם רבות להשבת אנרגיה לגוף לאחר פעילות גופנית ולתרומה ליכולת ניידות ופעילות עצמאית. הוא מזרז תהליכי שיקום לאחר פציעות, דלקות, נפילות, טראומות והליכים רפואיים שונים. בנוסף מסייע העיסוי בהגמשה של השרירים, חידוש של קשרים עצביים, הגברת קצב חילוף החומרים בגוף ושיפור זרימת הדם. בנוסף לכך, יש לו תרומה לקשר בין גוף ונפש – העיסוי תורם רבות לשיפור מצבו הפיזי של המטופל וכך מעלה את יכולתו האקטיבית לצד שיפור ברמת איכות החיים ובמצב רוחו. 

אפשרויות לעיסוי עבור הגיל השלישי 

עבור רבים, עיסוי נחשב כפעילות מפנקת שמטרתה להשיב אנרגיות, לעורר את זרימת הדם ולספק למטופל זמן איכות אישי. כשמדובר באוכלוסייה הבוגרת, לעיסוי תרומה נוספת –  הקלה בכאבים שונים לאחר פעילות גופנית לצד שחרור ממתחים נפשיים. העיסוי מאפשר לשמר את גמישות השרירים ויש לו תרומה משמעותית להליך ההחלמה של המטופל. זאת, לאחר מצבים של שברים או נפילות. 

בקרב בני הגיל השלישי עומדות שתי אפשרויות מרכזיות לעיסוי: כורסת עיסוי ועיסוי באמצעות מעסה מקצועי.

עיסוי באמצעות מעסה מקצועי

זהו עיסוי המתבצע בבית המטופל או בקליניקה פרטית/ בקופת החולים. עיסוי מקצועי תורם רבות להזרמת הדם, מגדיל טווח תנועה ומשחרר מגבלת תנועה נקודתית במידה וקיימת. בשונה מעיסוי מקצועי רגיל, כאשר מדובר במסאג' לבן הגיל השלישי יש לנקוט במספר צעדים. זאת על מנת לאפשר טיפול אפקטיבי, הקלה משמעותית בכאבים וחלילה להימנע מהחמרת מצבים רפואיים שונים. על המעסה לשאול את המטופל שאלות מקדימות שמטרתן לספק תמונת מצב רחבה על מצבו הבריאותי.

לרבות מצבים של בעיות פיזיות שונות, שברים או דלקות. המידע הזה מאפשר למטפל לגבש תוכנית טיפולית מתאימה, ולהימנע מהפעלה של לחץ באזורים הללו. בנוסף, חשוב לבדוק מראש אירועים רפואיים משמעותיים כמו אירועי לב, לחץ דם גבוה או נמוך, מחלות כרוניות ועוד. חשוב מאוד גם להתאים את עוצמת הטיפול למצבו הפיזי של המטופל, כך שהעיסוי עצמו לא יהיה כרוך בכאבים או ילווה בשרירים תפוסים לאחריו. 

האופציה הביתית: כורסת מסאז'

כורסת עיסוי מאפשרת למתאמן להזרים את הדם ולהפחית התפתחות של דלקות, כאבים והקלה במצבי פציעות, חבלות ועוד. כל זאת באמצעים ביתיים. כורסת עיסוי נחשבת לפתרון מפנק, ביתי ופשוט המאפשר קבלת עיסוי בתנאים הנוחים ביותר עבור המשתמש. לכורסת עיסוי יש יתרון משמעותי והוא היכולת לבחור בין תוכניות עיסוי שונות וכן בהתאמת עוצמת העיסוי. כך, שתתאים באופן מדויק להעדפותיו של המטופל.