הגיל השלישי, סיעוד

עזרים למטבח לבני הגיל השלישי

סכין לחיתוך בשר- המותאמת לבני הגיל השלישי

למה צריך עזרים למטבח לבני הגיל השלישי?

אחד הדברים שמבוגרים אוהבים במיוחד זה לחוש תחושה של חופש ועצמאות. מבוגרים בני הגיל השלישי- אוהבים מאוד להרגיש שהם עצמאיים ולא תלויים באדם כזה או אחר. לכן, כאשר הם מצליחים לתפקד בצורה עצמאית, תחושת הסיפוק היא מאוד גדולה.

 

זה יכול לבוא לידי ביטוי בעובדה שהם מסוגלים להתלבש לבד, להתקלח לבד וגם להכין אוכל לבד. ברוב המקרים ניתן לראות שככל שאדם מבוגר עצמאי יותר- הוא לרוב יהיה גם מאושר יותר. למעשה, אין טוב יותר מאדם מבוגר, עצמאי שמח ומאושר- בעיקר משום שיש פה עצמאות שהיא משהו מאוד יקר ערך עבורם. העובדה שהמטבח שהוא המקור המזין- הופכת אותו להרבה יותר משמעותי מהרגיל. האוכל הופך למעשה לסמל של הזנה מצד אחד, ועצמאות מצד שני- הודות ליכולת לתפקד בו עם או בלי מגבלות.

איך זה יעזור להם?

מבין הסימפטומים המובילים של זיקנה היא היחלשותם של השרירים, ירידה במסת שריר ובטונוס השרירים, דבר המקשה עליהם לא מעט על ביצוע של פעולות הנחשבות לכאורה פשוטות ו"קלות" לביצוע. לכן, כל אביזר שיכול לעזור לבני הגיל השלישי- לאנשים המבוגרים במטבח, יכול להיות מבחינתם שיפור משמעותי באיכות חייהם ובעצמאותם. זה יכול להיות מרמת הפותחן בקבוקים ועד לרמת סכין החיתוך המאפשר להם אחיזה טובה יותר.

לפתע ביום אחד- המטלות שהיו קשות עבורם- והיו צריכים לסיוע חיצוני, הופכות הרבה יותר קלות ופשוטות. זה משפר להם את תחושת הביטחון העצמי, את תחושת העצמאות, את תחושת המסוגלות- ועימה גם את תחושת הערך העצמי בעיקר שלהם כלפי עצמם. זה ללא ספק הערך המוסף הגבוה ביותר שניתן להשיג עבורם.

אילו עזרים למטבח קיימים שיכולים לשפר את איכות חייהם?

 יש לא מעט אביזרים ועזרים בגדלים צבעים וצורות שונות. עם זאת ברצוננו לציין את העזרים המובילים למטבח המבוקשים ביותר בקרב בני הגיל השלישי.

סכינים

מכירים את המצב שבו המבוגר לא מצליח לאחוז היטב בסכין וכל היד רועדת? או שהאחיזה לא נוחה ונוצר קושי? אז יש היום ידיות ייחודיות המיועדות למבוגרים בני הגיל השלישי. סכין ללחם, סכין לבשר סכין לירקות – למטלות שאינן אכילה ישירה אלא ההכנות שלפני. ההתחשבות האנטומית במבנה הסכין וקלות האחיזה הם משמעותיים לביצוע משימות החיתוך הנדרשות. הן ממש מקלות על ביצוע המשימה.

מזלגות כפות וכפיות- את המזלג הרגיל כולנו מכירים. נדרשת פה קואורדינציה וקשר עין יד וכמובן המון שליטה. אבל מה קורה כשיש קושי או רעידות? כשהאחיזה לא נוחה לא של המזלג הכף או הכפית? זוהי הסיבה שיש סכו"ם ארגונומי- הוא נוח לאחיזה עם ידית רחבה ונוחה, ועם תפס מעל היד, המקל על האחיזה ללא צורך להפעיל יותר מידי את היד ולכווץ אותה. זהו פתרון מעולה ונוח במיוחד!

פותחנים

פותחנים יש בשפע במיוחד לבני הגיל השלישי. יש פותחנים לבקבוקים, לקופסאות שימורים ולפקקים של  בירות במגוון רחב של צורות ופונקציות מקטן ועד גדול. השורה התחתונה היא שכל אחד מהם מקל מאוד על פעולת הפתיחה. לא צריך להיות חזק במיוחד כדי להסיר את המכסה או הפקק.

 

קולפנים

קולפן הוא ללא ספק אתגר משמעותי בקרב המבוגרים- במיוחד אם יש קושי באחיזה, הרמה או רעידות. הקולפנים המיוחדים לבני הגיל השלישי, מתלבשים למעשה על כמה מהאצבעות של היד ובכך מקלים מאוד על מלאכת הקילוף. לפתע המטלה של קילוף תפוח הופכת קלה ופשוטה.

 

ספוג אחיזה

אחד הקשיים הגדולים הנפוצים בסכו"ם הוא האחיזה. הרבה מאוד פעמים האחיזה אינה נוחה והיא מקשה על השימוש בסכו"ם. לכן, המציאו פטנטנ מעולה- ספוג אחיזה. הספוג מתלבש על כלי הסכו"ם ומאפשר אחיזה רחבה, נוחה, נעימה וקרובה בתחושה לזה של סכו"ם ארגונומי ברמת התחושה.

 

 

 

 

פורס גבינה

ממש כמו הקולפן, פורס גבינה הוא מתקן מגניב. העיצוב שלו הרבה יותר נוח וידידותי למשתמש. מבחינה ארגונומית העובדה שהוא בזווית של 90 מעלות, מקלה מאוד על ביצוע החיתוך והפריסה של כל גוש של גבינה צהובה או גבינה קשה.

 

לוח מריחה

מכירים את התחושה שלא משנה מה תעשו, המגש או הצלחת שלכם תמיד זזים כשאתם רוצים למרוח לכם משהו על הכריך? אז זהו- זה נגמר! לוח מריחה הוא כמו מעיין מגש ייחודי שיש לו מגרעת מיוחדת הנתפסת על קצה השולחן. כך, לא משנה לאיזה כיוון תמרחו את הכריך, הלוח תמיד יישאר יציב במקומו ולא יזוז. קל, פשוט ומועיל.

יש לכם שאלות? צריכים עזרה? חסר לכם מוצר? מוזמנים ליצור איתנו קשר וצוות המומחים שלנו ישמח לעמוד לרשותכם.

אהבתם את המאמר? אנחנו מזמינים אתכם לשתף אותו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *