הגיל השלישי, סיעוד

עזרים להליכה- האביזרים שמסייעים לבני הגיל השלישי ללכת

Nitro Drive רולטור ניטרו דרייב האמריקאי - נגיש

אם תשאלו אנשים מבוגרים עם דגש על בני הגיל השלישי- "מה הדבר בכי חשוב לכם כיום?" סביר להניח שתשמעו אחת משתי תשובות: הבריאות או העצמאות. היות ואנשים מבוגרים מתבגרים והגוף כבר לא מה שהיה פעם- זה רק הגיוני שהבריאות היא כבר לא כמו פעם.

אנשים בני 70 ומעלה לרוב נוטלים לא מעט תרופות ומשתדלים להקפיד על סדר יום מסודר- על מנת שתהיה להם שיגרת יום מוצלחת, וימים מהנים.

 עצמאות כמפתח מרכזי לתפקוד תקין

 אם אנשים חושבים שללכת או הרים דברים ולנוע במרחב זה דבר מובן מאליו- הרי שבגיל השלישי כל זה משתנה לחלוטין. ככל שמתבגרים הגוף מזדקן, טונוס השרירים נחלש ומתחיל קושי בהליכה וניידות מנקודה לנקודה. אותה התניידות או היכולת ללכת- שהיא מתנה משמים, הופכת לקשה ומאתגרת, עשויה במידת מה לפגוע בעצמאותם של בני הגיל השלישי.

 לפיכך, אין זה מפתיע כלל אם תשמעו מאנשים מבוגרים עד כמה חשוב להם להיות בעניינים ולהיות עצמאיים- אדונים לעצמם, ולא להיות תלויים או סיעודיים במטפל כזה או אחד. עצמאות היא מפתח הזהב המשפיע גם במידה רבה הן על מצב רוחם והן על תחושת הסיפוק העצמי, והמסוגלות להתנהל בצורה חופשית ועצמאית במרחב. ככל שמבוגר עצמאי יותר, לרוב נראה קשר הדדי למידת הבריאות והתפקוד.

עזרים להליכה- למה צריך אותם?

עזרים להליכה באים להעניק תמיכה וסיוע לכל אותם מבוגרים או קשישים בני הגיל השלישי, המעוניינים ללכת ולהיות עצמאיים, אך מתקשים לעשות זאת. לכן, עם השנים והקידמה, נוצרו מספר עזרי הליכה שיכולים לשפר בצורה משמעותית את איכות חייהם של בני הגיל השלישי.

 

 

 

מקלות הליכה

מקלות הליכה יש להן מטרה אחת משמעותית והיא לייצר איזון במהלך הליכה. אנחנו מכירים אותם יותר כמוצר המיועד למטיילים, ואכן הם נמכרים לרוב למבוגרים (וגם לצעירים) שאוהבים לטייל, אך רוצים לשפר את שיווי המשקל והאחיזה והאיזון של הגוף. לרוב מקלות הליכה יהיו למבוגרים שאוהבים לטייל ובעלי בריאות טובה מאוד.

מקל הליכה למכירה עם ידית אנטומית להפחתת כאבי מפרקים - נגיש

 מקל סבא

מקל סבא הנו אחד האביזרים המוכרים והמזוהים ביותר עם האוכלוסייה של בני הגיל השלישי. המקל מגיע כיום בשלל צורות או שיש קצה רגיל המסתיים בגומייה למניעת החלקה, או שהקצה שלו כולל בסיס עם כמה רגליות, דבר המאפשר יציבות רבה של המקל. כלומר, המקל הודות לבסיס היציב יכול לעמוד ניצב כשהוא ניצב על הרצפה- וללא תלות (כמו במקל עם קצה קווי רגיל) במי שאוחז בו.

 

מקל סבא רגיל המשתמש למעשה נשען על המקל המהווה כמעיין רגל שלישי, והוא לגמרי תלוי בשיווי המשקל העצמי של גופו.

 מקל סבא עם בסיס וכמה רגליים מאפשר למשתמש להישען עליו בכל מצב או צורה, מכיוון שהוא תמיד יציב ואינו תלוי ביציבותו של המשתמש. זאת הודות למבנה המיוחד שלו. מיועד למבוגרים שיותר מתקשים בהליכה, אבל לא בהכרח.

 

קביים אקסילריות

קביים אקסלריות מחיר אטרקטיבי - נגיש קביים אקסילריות הן קביים שבסיס התמיכה שלהן היא האקסילה- כלומר, בית השחי. קביים אלה נפוצות בעיקר בקרב אנשים ששברו רגל וצריכים תמיכה לגופה כדי לנוע. לעיתים יש להן שימוש בקרב בני הגיל השלישי, לשיפור היציבות והתנועה.

 

 

 

 

קביים אמות (נצמדות על האמות ונשענים על הידיות)

קביים אמות, הן קביים שבסיס האחיזה שלהן מבוסס על אחיזת כפות הידיים והן למעשה "נתפסות" באמצעות תפס ייחודי המתאים לאמות. קביים אלה מיועדות לאנשים הזקוקים לתמיכה קלה כדי ללכת, ושיש להם מספיק כוח בפלג גופם העליון, על מנת לבצע תמיכה לגוף.

 

הליכון מתקפל

הליכון למבוגרים | הליכון למבוגרים מתקפל ומומלץ עם גלגלים הליכון מתקפל הוא למעשה הליכון למבוגרים ומהווה כלי עזר יעיל במיוחד להתניידות של מבוגרים וקשישים בני הגיל השלישי- בעיקר בביתם. מדובר במכשיר הבנוי בצורת ח ושיש לו 4 רגליים- המעניקות לו יציבות, ובקידמתו 2 גלגלים המאפשרים לו לנוע.

 

הקשיש הנעזר בהליכון נעמד במרכזו ובאמצעות דחיפה קלה או הרמה קלה (המכשיר עשוי אלומיניום וקל) הוא מאפשר התקדמות איטית ובטוחה. המשתמש יכול להישען לגמרי על ההליכון, והוא משפר את יכולת הניידות בבית מבלי להיות תלוי באדם נוסף. יש לו יתרון נוסף שהוא מתקפל, וניתן להשתמש בו גם באזורים ציבוריים מקורים עם מרצפות חלקות.

 

רולטור

Nitro Drive רולטור ניטרו דרייב האמריקאי - נגיש רולטור הוא למעשה כלי מעולה לניידות ותנועה של אנשים מבוגרים. מדובר בסוג של הליכון על גלגלים עם בלמים, סלסלות אחסון וגם כסא מנוחה המיועד לישיבה כשמתעייפים. רולטורים יכולים להגיע עם שלושה או ארבעה גלגלים, הם נוחים לאחיזה בעמידה, יש להם ברקסים, מה שמאפשר להאט את הקצב (במיוחד בירידות) והוא מתאים גם לבית וגם לתנועה מחוץ לבית. מדובר בכלי מעולה המאפשר שיפור בתנועה וביציבה.

 

 

 

לסיכום- יש לא מעט עזרים להליכה שיכולים לשפר את איכות חייהם ועצמאותם של בני הגיל השלישי. העצמאות היא רכיב קריטי ומשמעותי עבורם. אנחנו ממליצים לכם לבחון היטב את סוגי העזרים והתאמת האביזר לפי רמת התאמתו ליכולותיו של האדם לו מיועד העזר\ כלי.

 יש לכם שאלות? צריכים עזרה או ייעוץ? אנחנו מזמינים אתכם ליצור קשר איתנו, והמומחים שלנו ישמחו להעניק לכם שירות ברמה גבוהה. מוזמנים לקרוא ולשתף את המאמר.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *