הגיל השלישי, סיעוד

מדוע צריך הגבהה לאסלה- כל הסיבות וכל היתרונות

על בטיחות בשירותים ותפקידה של הגבהה לאסלה

אחת הבעיות הנפוצות בעיקר בקרב קשישים ובני הגיל השלישי היא נושא ההחלקות והחבלות. כאמור, ככל שגופנו מתבגר, כך גם זמן ההחלמה מתארך. אם לא די בכך, לעיתים הכאבים והסבל הופכים קשים יותר עד לבלתי נסבלים- במיוחד בקרב קשישים.

לכן, על מנת להימנע מכך, חשוב לשים לב ולהקפיד על אמצעי בטיחות ואביזרים מונעי החלקה, במיוחד במקומות לחים ורטובים או כאלה המערבים מים וסבון- שיוצרים רצפה חלקה במיוחד. מכל אלה, קל מאוד להבין מדוע חדר הנוחיות- השירותים, צריכים להיות תמיד בפוקוס, ותשומת לב מרבית, על מנת למנוע תאונות החלקה, נפילה או חבלה בקרב מבוגרים, קשישים או בני הגיל השלישי.

מהי הגבהה לאסלה

הגבהה לאסלה הוא למעשה מושב אסלה ייחודי, שמורכב או מתלבש על מושב האסלה הסטנדרטי הקיים בשירותים. מגביה אסלה, בא למעשה להרים את גובהו של מושב האסלה הנוכחי, לגובה אופטימלי וטוב ונכון יותר לכל אחד ואחת, בהתאמה אישית לגובהם. ככלל, מושב הגבהה של 10 ס"מ מתאים לאנשים בגובה 150-180 ס"מ. אנשים גבוהים יותר, יזדקקו למגביה אסלה גדול יותר. לשם כך, ניתן למצוא כיום מושב הגבהה 15 ס"מ המתאים לאנשים גבוהים.

יש כיום מושב אסלה הנקרא הגבהה רכה לאסלה שעשוי מחומרים רכים או קצף ייחודי להקטנת הלחץ על הרגליים ועל כלי הדם. מושב זה מיועד לרוב לאנשים בעלי משקל גבוה, כאשר המטרה החשובה היא לחלק את הלחץ והמשקל מהרגליים, להקטין את העומס על כלי הדם ובכך למנוע ירידה באספקת הדם לגפיים התחתונות. ירדה שכזו כאמור, גורמת להיחלשות שרירי הרגליים, מה שעלול לגרום לקימה לא טובה, אובדן כוח ושיווי המשקל ואף לנפילה וחבלה מיותרת.

בנוסף, ניתן כיום למצוא גם מושבים מיוחדים ללא צורך בהתקנה מיוחדת. מושבים אלה נקראים הגבהה לאסלה בחיבור מהיר. היתרון שלהם שהם מתחברים בקלות ובפשטות ללא עזרים מיוחדים, אלא רק באמצעות הברגת ברגים. הם מתיישבים על המושב הקיים ותוך כמה דקות של הרכבה, מושב האסלה מוגבה בקלות ובפשטות.

מדוע צריך הגבהה למושב אסלה

להלן הסיבות המרכזיות לשימוש בהגבהה:

  •       הקלה על פעולת ישיבה קימה- אחד הקשיים הגדולים בקרב קשישים מבוגרים ובני הגיל השלישי היא היחלשות השרירים, ירידה בכוח מה שעלול להוביל לקושי הן בתהליך הישיבה והן בקימה. הגבהה של האסלה, מקלה על הפעולה הודות לגובה אופטימלי ונוח יותר במעבר מישישה לקימה ולהיפך.
  •       מזעור נפילות הנגרמות מאובדן שיווי משקל- הודות לכך שיש הגבהה למושב אסלה, המרחק בין ישיבה לקימה קטן. לכן, גם הסיכוי לאובדן שיווי משקל או צניחה פתאומית בשל כך, קטנים. מבחינה סטטיסטית, הדבר מפחית בשיעור משמעותי את התאונות הנגרמות בשירותים- וזו כשלעמה המטרה הנעלה ביותר.
  •       הקטנת הסיכוי להיחלשות הגוף והגפיים התחתונות- הגבהה למושב אסלה, במיוחד אם מדובר במושב רך ומרופד, מקטינה את הלחץ של הגוף בזמן ישיבה על הגפיים התחתונות. לפיכך, יש פחות היחלשות של הגפיים התחתונות. המשמעות היא שההגבהה מקטינה את הסיכוי לבעיות של זרימת הדם לרגליים וחולשה של שרירי הרגליים, ובכך מונעת חולשה, חוסר יציבות ונפילה של היושב על מושב הגבהה לאסלה.

כיצד תקטינו משמעותית את הסיכוי להחלקה בשירותים

אחד הדברים החשובים ביותר ביצירתו של בית המותאם לדייריו- במיוחד מבוגרים ובני הגיל השלישי, היא יצירתו של בית נגיש. הנגשת הבית באה לחזות מראש את הנקודות הבעייתיות והרגישות בבית- תוך מתן הצעות ופתרונות לאותן בעיות נקודתיות.

בשירותים, הדבר אינו שונה כלל. הבעיות הנפוצות בקרב קשישים ומבוגרים בשירותים הם מניעת החלקה ושיפור היציבות בישיבה על מושב האסלה והקימה ממנו.

על מנת לפתור שתי נקודות אלה ניתן לבצע כמה פעולות פשוטות

  1.   לוודא כי בשירותים יהיה שטיח נוגד החלקה או רצועות או עיגולים מונעי החלקה– לשמירה על בטיחותם של המשתמשים וביטחונם.
  2.   התקנת מושב הגבהה לאסלה עם ידיות הידיות מאפשרות ישיבה וקימה בצורה בטוחה יותר ונוחה יותר, ומקנות יציבות למשתמש.
  3.   רכישה והתקנתם של ידיות אחיזה לשירותים– ניתן להתקין ידית אחיזה לאורך, לרוחב, ידית אחיזה מתרוממת או כל ידית שתסייע גם כן בתהליך הישיבה והקימה ממושב האסלה.

תכנון נכון וחכם של שלל הפריטים האלה, יכול להקטין בצורה משמעותית את הסיכוי להחלקה, חבלה או חלילה נפילה של בני הגיל השלישי, ולחסוך להם כאבים, עוגמת נפש ותהליך שיקום ארוך- בפשטות.

יש לכם שאלה? צריכים ייעוץ? אנחנו מזמינים אתכם ליצור קשר, והמומחים שלנו ישמחו לעמוד לרשותכם ולהעניק לכם שירות מכל הלב.

הגבהה מפלסטיק לאסלה

הגבהה מפלסטיק לאסלה

הגבהה לאסלה עם ידיות

הגבהה לאסלה עם ידיות

הגבהה רכה לאסלה

הגבהה רכה לאסלה

הגבהה לאסלה דגם My Loo עם מכסה

הגבהה לאסלה דגם My Loo עם מכסה

הגבהה רכה מבית Drive

הגבהה רכה מבית Drive

הגבהה לאסלה עם מכסה וחיבור מהיר

הגבהה לאסלה עם מכסה וחיבור מהיר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *