הגיל השלישי, סיעוד

חשיבותו של מעלון כסא לעצמאותם של בני הגיל השלישי

מעלון מדרגות מתעקל Infinity

התאמתם של עזרים לקשישים ובני הגיל השלישי בביתם

אחד האתגרים הגדולים ביותר בקרב קשישים ומבוגרים בני הגיל השלישי הוא להעניק להם תחושת עצמאות מרבית ושליטה על עצמם ועל תפקודם ככל הניתן. עם הגיל וההזדקנות, ניתן לזהות לרוב היחלשות של טונוס השרירים, עייפות ולאות, והרבה יותר קושי לנוע בחופשיות בבית.

כאשר מתגוררים בבית שבו מספר קומות, האתגר הופך אף גדול יותר שכן יש כאן כמה בעיות ואתגרים:

  •       קשישים בני הגיל השלישי ברוב המקרים מתקשים לעלות במדרגות עקב עייפות מגודל המאמץ הכרוך בדבר.
  •       טיפוס מדרגות וירידה בגרם המדרגות, הם ללא ספק מתכון להחלקה ולנפילה ופגיעה.
  •       כל פציעה או פגיעה בקשישים ואנשים מבוגרים, עלולה להיות קשה, שכן בגילאים מבוגרים ניכר דלדול הסידן בעצם, העצמות כבר לא חזקות ועמידות כמו פעם, וכל פציעה עלולה לגרום לנזקים, שברים ופציעות רציניות ככל שמתבגרים.

אז מה עושים?

מעלון מדרגות הוא אחד הפתרונות הטובים ביותר שניתן להציע לקשישים בני הגיל השלישי. כל שעליהם לעשות הוא לשבת על הכסא, ולתת למעלון להרים אותם ללא כל מאמץ מצידם עד לקומה העליונה.

מעלון כסא מאפשר לקשישים תנועה הרבה יותר חופשית, מקטין את הסיכון של נפילה או מעידה במדרגות, ובכך מקטין את הסיכון בפציעה בדרגות חומרה שונות. הכלי מעניק איכות חיים ברמה הגבוהה ביותר, שכן הוא מעניק תנועה חופשית ועצמאית בין הקומות וללא כל פחד או חשש למעידה נפילה או פציעה.

בנוסף לכך, התנועה של הקשישים בעזרת מעלון כיסא מקטינה את התלות שלהם או את הצורך שלהם באדם נוסף שיתמוך בהם או יסייע להם לעלות ולטפס את המדרגות או לרדת אותם בצורה בטוחה. ישיבה על הכיסא ולעיתים גם חגירת חגורה למניעת נפילה, שומרים על בני ה60 ה70 ה80 ומעלה מפני מעידה, החלקה או חלילה נפילה.

סוגים שונים של מעלוני כיסא

באופן כללי ישנם 2 סוגים של מעלוני כיסא

  1.   מעלון כסא קו ישר.
  2.   מעלון כסא מתעקל.

מעלון כסא – מעלון מדרגות קו ישר

מעלון מדרגות קו ישר כשמו כן הוא. הוא מיועד לגרם מדרגות אחד שהעליה והירידה היא בקו ישר בין קומה לקומה. המעלון מורכב על מסילה ישרה מקומת הקרקע ועד לקומה העליונה, ובכך מאפשר תנועה קלה, חופשית ועצמאית של הקשישים דיירי הבית בקלות וללא חשש.

מעלון כסא – מעלון מדרגות מתעקל

מעלון מדרגות מתעקל הנו מעלון המורכב על מסילה ייחודית המתעקלת ומסתובבת, ומאפשרת טיפוס בגרם מדרגות כפול או לולייני ואפילו בטיפוס של כמה קומות בתוך הבית. מעלון זה הנו מעלון יקר יותר שכן הוא מתוכנן ומורכב בהתאמה אישית ואף מצריך מדידות מיוחדות וביצוע התאמות מיוחדות של הצוות המתקין. ההזמנה והשרטוטים נשלחים לחו"ל שם מכינים את התשתית הנשלחת לישראל ואת ההרכבה מבצע הצוות המקצועי של נגיש.

הליכון מדרגות AssiStep

הליכון מדרגות AssiStep הוא הליכון ייחודי המיועד למבוגרים וקשישים המסוגלים ללכת ולטפס מדרגות, אך מעט מתקשים במשימה. הודות לטכנולוגיה המתקדמת, ניתן להתקין הליכון הנע על מסילה הצמודה לקירות המדרגות ומחוברת לידית אחיזה. 

הידית, משמשת לאחיזה, ייצוב ושמירה על איזון ומניעת נפילה, ולאפשרות לטפס למעלה או לרדת את המדרגות למטה בביטחה. המכשיר מתאים לשיפור איכות חייהם של קשישים, בני הגיל השלישי, ומוגבלי ניידות ברמה קלה, המעוניינים להתאמץ, או להשתקם ולחזור לפעילות גופנית של טיפוס מדרגות. 

המתקן בטיחותי, ידיות עם ציפוי נגד החלקה בידיים, ננעל בעת הטיפוס והעלייה במדרגות כמו גם בירידה, ובכך מבטיח עצמאות מלאה למבוגרים במכשיר פשוט להתקנה ושאינו תופס מקום. הידית שלו כאמור מתקפלת כלפי הקיר כשלא בשימוש, ובמצב אנכי לקיר בעת השימוש. זהו פתרון נפלא לשיפור הסירקולציה והתנועה של בני הגיל השלישי ושיפור בריאותם.

אביזרי בטיחות נוספים שחשוב לזכור להתקין לקשישים

על מנת לשמור על עצמאותם ועל שגרת חייהם של הקשישים בביתם, אנו ממליצים בנוסף למעלונים השונים, להקפיד על ציוד בטיחות שישמור על ביטחונם ובטיחותם של הקשישים בביתם. הקפידו על מעקה בטיחות בגרם המדרגות, התקינו באזורים הרטובים- באמבטיה ובשירותים אביזרים מונעי החלקה כמו שטיח מונע החלקה, רצועות נגד החלקה או עיגולים נגד החלקה. ניתן ומומלץ להתקין ידיות אחיזה המיועדות לשמירה על איזון ומניעת החלקה באמבטיה ובשירותים, והקפידו להזכיר להם להיות זהירים בסביבה לחה ורטובה.

יש לכם שאלה? צריכים ייעוץ? אנחנו מזמינים אתכם ליצור קשר, והמומחים שלנו ישמחו לעמוד לרשותכם ולהעניק לכם שירות מכל הלב.

הליכון מדרגות AssiStep

הליכון מדרגות Assistep אסיסטפ- טיפוס מדרגות למוגבלי ניידות

מעלון מדרגות מתעקל

מעלון מדרגות קו ישר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *