הגיל השלישי

חדר אמבטיה נגיש

חדר אמבטיה נגיש- שיפוץ חדר אמבטיה 

צריכים להנגיש את חדר האמבטיה או המקלחת כך שיתאימו לנכים? זקוקים לשיפוץ חדר האמבטיה כך שיתאים לכסא גלגלים והתניידות של מוגבלי ניידות ותנועה בביתם? חברת נגיש מספקת מענה מלא לכל הקשור להנגשת הבית וכמובן, ליצירתו של חדר אמבטיה נגיש ושיפוצו בהתאמה אישית, לאחר ביצוע ייעוץ וסקר נגישות של המומחים שלנו.

מהו חדר אמבטיה נגיש ומי צריך אותו

אחת הבעיות המוכרות, במיוחד בקרב קשישים ובני הגיל השלישי, אך בעיקר בקרב אנשים המרותקים לכסא גלגלים היא בעיית התניידות בבית. הדגש שלנו נתון בעיקר על המקלחת, האמבטיה וחדר השירותים.
מכיוון שרוב הבתים מתוכננים כיום בצורה סטנדרטית לאנשים ללא מגבלת תנועה, יש חוסר התאמה בין אלה לבין אנשים המרותקים לכסא גלגלים.

חדר אמבטיה נגיש צריך להיות בעל דלת כניסה ברוחב גדול מזה של דלת רגילה, שכן יש צורך במעבר של כסא גלגלים למקלחת. רוחב דלת לכסא גלגלים, צריך להיות 80 ס"מ, בעוד שדלת סטנדרטית היא ברוחב של כ 60 ס"מ. עובדה זו כשלעצמה, אינה מאפשרת כניסה למקלחת עם כסא גלגלים. בכך הדבר מקשה על ניידותם של נכים ומוגבלי תנועה המרותקים לכסא גלגלים.

בנוסף לכך, אם ברוב המקרים דלתות הבית נפתחות באופן סטנדרטי כלפי פנים, הרי שמקלחת נגישה לנכים ומוגבלי ניידות צריכה להיפתח החוצה. פתיחה פנימה מקשה על היציאה עם כסא הגלגלים ושוב, מערימה קשיים בהתניידותם בתוך ביתם.

 

פתרונות באמצעות יועץ נגישות

אחת הדרכים לבצע התאמה של הבית וחדר האמבטיה לנכים ומוגבלי ניידות היא באמצעות ייעוץ נגישות.
את הייעוץ מעניק לכם  יועץ הנגישות- המומחה ובקיא בתחום, שיעשה עבורכם סקר נגישות ויעניק לכם המלצות המבוססות על שרטוטים של התכנון האדריכלי של הבית. כמו כן, גם מתבצעת בדיקה של חללי הבית והאמבטיה ביחד עם היועץ פיזית, תוך זיהוי נקודות התורפה המערימות קשיים בניידות בבית וכמובן, במעבר ובכניסה לחדר האמבטיה.

בסיום התהליך תקבלו מסמך מפורט עם המלצות לביצוע שינוי אלמנטים מבניים, וכן המלצות לביצוע תכנון מחדש בהתאמה אישית. אלו המלצות לשיפוץ חדר אמבטיה כך שיתאים בצורה מושלמת לתנועה עם כסא גלגלים.

אלמנטים חשובים הראויים להתייחסות לפני שיפוץ הדירה או הבית

  •       פתח דלת האמבטיה צריך להיות ברוחב 80 סנטימטרים למעבר כסא גלגלים.
  •       דלת הכניסה לאמבטיה צריכה להיפתח כלפי חוץ- למנוע קושי במעבר.
  •       גודלו של חדר האמבטיה המקלחת או המקלחון צריך להיות לפחות 120 ס"מ על 120 ס"מ – למעבר קל ונוח של כסא גלגלים.
  •       יש לבצע התאמה של גובה הידיות במקלחת לגובה כסא הגלגלים.
  •       יש להתאים את גובה הכיור וידיות הברזים.
  •       נדרשת החלפה של הכלים הסניטריים והתאמתם לגובה של כסא הגלגלים.
  •       החלפת האריחים בחדר האמבטיה\ במקלחת בשל ביצוע חציבות והתאמות הברזים לגובה הכסא.
  •       התקנת ראש אמבטיה בהתאמה לגובה הכיסא.
  •       רכישת אביזרים לאמבטיה כגון מעקות וידיות אחיזה, כסאות רחצה ועוד- בהתאמה אישית.
  •       ארגון חלל האמבטיה או המקלחת או המקלחון בצורה אסתטית ונוחה לשימוש יומי.

שיפוץ מקלחת או שיפוץ חדר אמבטיה והפיכתו לחדר אמבטיה נגיש היא חשובה אך לעיתים לא זולה. עלות שיפוץ יכול לעלות כמה עשרות אלפי ₪ (תלוי כמובן בצרכים ובנתוני הבית\הדירה), אך אם מסתכלים קדימה לטווח הארוך, מדובר בהשקעה הכי משתלמת והכי טובה וחכמה שניתן לבצע. השיפוץ מעניק חופש תנועה בין אם למקלחת או בבית, היכולת להתקלח לבד או במינימום עזרה, עצמאות, חוסר תלות באחרים, ובעיקר תחושה של הצלחה לנכים המרותקים לכסא גלגלים.

מומחים בשיפוץ חדרי אמבטיה והנגשתם

חברת נגיש היא מהחברות המובילות בישראל בתחום ההנגשה של בתים והפיכתם לנגישים.
לחברה ניסיון עשיר ורב בתחום של יצירת חדר אמבטיה נגיש תוך ביצוע שיפוץ מקיף, מקצועי ויסודי, כך שניתן יהיה להתנייד עם כסא גלגלים למקלחת או חדר האמבטיה בקלות ובפשטות.

לרשות החברה עומדים 11 צוותים המומחים בתחום, וגם 60 אנשי מקצוע שיבצעו עבורכם את המשימה המורכבת והחשובה הזו. עם ניסיון של יותר מ 1600 בתים ששיפצנו בישראל, אנחנו יכולים בהחלט לציין כי רמת הידע והניסיון שלנו בתחום היא מהגבוהות והטובות בישראל.

צריכים עזרה? רוצים לבצע שיפוץ מקצועי בקלות ובפשטות? צרו איתנו קשר– ונשמח לעמוד לרשותכם ולסייע לכם בהכנת סקר, ייעוץ תכנון ההנגשה ובשיפוץ חדר האמבטיה שלכם בצורה נוחה, קלה ופשוטה כמו שלא הכרתם מעולם.